Cary Group stärker sin marknadsposition i Storbritannien genom förvärvet av J Huggins and Son Limited

Cary Group har tecknat ett avtal om att förvärva 100% av det brittiska företaget J Huggins and Son Limited. Företaget är en av Storbritanniens främsta leverantörer för reparation och byte av fordonsglas, och förvärvet är en viktig del i att befästa Cary Groups position i Storbritannien. J Huggins and Son Limited ingår också i samma konsortium som Cary Group i Storbritannien, National Windscreens.

Förvärvet av J Huggins and Son är en viktig del av vår strategi för att ytterligare stärka och befästa vår marknadsposition i Storbritannien. Det är en välskött verksamhet och vi ser fram emot att de blir en del av Cary Group”, säger Anders Jensen, VD Cary Group.

Förvärvet av J Huggins and Son Limited innebär att Cary Groups verksamhet nu utgör majoriteten av National Windscreens-konsortiet, och därmed representerar cirka 95% av konsortiets totala intäkter. Storbritannien är Cary Groups näst största marknad.

J Huggins and Son Limited grundades 1971 och har alltid varit familjeägt med 17 verkstäder för reparation och byte av fordonsglas samt en grossistverksamhet. Företaget har cirka 120 anställda. Förvärvet förväntas slutföras i februari 2024.